Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Hanna andersson - 5 januari 2013 20:51

Nu har Wilda somnat .. Det är nog det jobbigaste med mamma rollen .. Att behöva höra henne så ledsen och så arg .. HATAR verkligen det men det är ju så det är tyvärr ! Det är jag nog inte ensam om att känna och tycka .. Men hon måste börja få rutiner .. Hon är ju vaken hela dagarna eller a det händer någon gång att hon somnar på dagen men det är  typ 2 gånger av 10 .. Så hon ska i säng klockan 8 .. Jag tycker att det känns som att hon fattar när hon ska i säng och då  blir hon skit arg och ledsen .. Hon brukar bråka i 1 timme men sen somnar hon :) ! Men det blir ju bättre med tiden precis som med allt annat .. Vi hade problem den 1 månaden varje natt och vi fattade inte vad det var .. Men sen såg jag att hennes mage var jätte svullen på höger sida .. Och då fick jag veta att hon hade kolik lilla hjärtat .. Så det var bara att slänga sig i bilen och åka och köpa minifom droppar och när lillan hade fått dom så slappnade hon av i hela kroppen och kunde somna , hon sov nästan en hel natt för första gången på lite över 1 månad .. Det var ljuvligt att se henne sova .. Hon blev mycket piggare & gladare på dagen , och sov bättre på natten :) ! Nu är hon lite över 5 månader och världens lilla busfrö ! Hon har börjat visa mycket kryp tendens så det kommer nog snart ! Det är så sjukt kul / mysigt att se hur hon utvecklas ! Det känns som det var igår hon var ett litet knyte och låg i min famn .. Nu börjar hon bli stor , kan vända sig själv skrattar , greppar tag i saker och jollrar hur mycket som helst .. Underbara lilla människa    ! Jag är faktiskt sugen på en liten till ;) .. Men det kommer när det kommer vill inte sätta en massa barn till världen för att det är kul .. Det är ett jätte stort ansvar och man ska inte ta sig vatten över huvudet .. Visst det är jätte mysigt med barn och jag ÄLSKAR MIN WILDA ÖVER ALLT ANNAT . Men man ska orka med en stor mage med mycket värk och annat samtidigt som man har sin lilla vildbatting som kommer att kräva en hel del uppmärksamhet eftersom hon kommer att gå till sommaren .. Sen så är jag ju jätte sugen på att börja plugga .. Jag vill plugga till hovslagare som sedan resulterar i att man startar eget .. Har alltid velat jobba med något som rör hästar .. Så hovslagare är ju perfekt , och det krävs en del styrka i det arbetet och det har jag en massa jag kan göra av med =) ! Sen är jag fruktansvärt envis och det behöver du med vara i det yrket .. Ne nog skrivet nu .. Sambon min har gjort revben och myst till  det så nu ska vi ha vårat lördagsmys sen ska vi kolla på film på datorn i sängen :) !


Puss !

Av Hanna andersson - 5 januari 2013 12:46

Dags att börja med middagen ! Det blir Klyft potatis med kött och bea sås ! Blev himla sugen på det !! Haha på tal om potatis så har Wilda börjat äta det nu ... Hon är ju inte ett sådär jätte stort fan av det haha .. Men hon är ju 6 månader snart så hon måste lära sig att äta vanlig mat en gång pm dagen iaf !! Hon har sett dammsugaren för första gången idag haha .. Den var tydligen super intressant ! Hon skrattade och greppade efter den .. Så det blir nog lika kul nästa gång jag stor städar :)! Hunden tycker dock inte att det är lika kul ;) ! Efter storstädet var det dags att ta sig an en STOR tvätt .. Mestadels av den tvätten är mina kläder haha jag har hur mycket kläder som helst likaså Wilda ! Sen har jag inte gjort så mycket mer eller jo jag försökte få lillan att somna men det kunde jag ju glömma .. Hon ville prompt vara vaken med mig så det fick hon ! Ne nu är det dags att fortsätta med maten :)! Puss

Presentation


En ung mamma som har fullt upp med sitt lilla busfrö Wilda på dagarna !!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards