Alla inlägg under september 2012

Av Hanna andersson - 13 september 2012 12:19

Varit lite halv kasst med sömn inatt .. Wilda bråkade länge igår kväll så det blev ingen tv eller dusch alls utan blev bara till att lägga sig i sängen och försöka lista ut vad min lilla prinsessa ville :) .. Efter mycket om och men så ville hon äta .. Sen somnade hon ! Mycket bråk från hennes håll när jag försökte få henne att äta haha och och vägrade men i själva verket va hon hungrig .. Så är det med små barn ;) !! Hennes kolik har ju gått över helt iaf , och det är sjukt skönt dels för oss som föräldrar och mycket för henne med .. Så slipper min lilla prinsessa ha ont :) ! Men hennes förkylning sitter kvar :/ , lill stina är helt täppt i näsan och hon hostar.. Så blir till att göra egna näsdroppar till henne så hon kan andas normalt genom sin lilla näsa :) ! Problemet är ju bara att jag börjar bli lite halv dålig med :/ ! Så får hoppas på det bästa nu att jag inte blir sjuk .. Orkar inte med det hehe har en massa andra saker att tänka på !! I helgen blir det nog bara mys hemma för min och Wilda för Jimi ska iväg och fiska ! Så vi tjejer passar på att bädda ner oss i soffan med massa kuddar och gosiga täcken och bara myser hela lördagen   ! Idag händer nog inget alls mer än att laga till någon middag och sen slappa hela dagen , vill som sagt inte bli kalas sjuk .. Ne nu är det dags för en kaffe !!


Puss !

Av Hanna andersson - 12 september 2012 10:27

Morgonen börjar skit .. Har inget kaffe hemma :/ .. Så får vänta med att dricka det tills lite senare :( !

Lill fisen har sovit hur bra som helst inatt :) .. Men hon vaknade kvart i 6 och tyckte att jag och Jimi skulle vara vakna då med .. Hon låg och Jollrade och hade en massa andra konstiga ljud för sig haha ^^ .. Sen fick jag världens finaste leende av henne    ! Blir varm i hela hjärtat när man får leenden från henne .. Hon är så sjukt fin och älskad av oss ! 


Idag blir nog bara en slappar dag .. Hänga lite tvätt och städa lite :) , dom dagarna behövs ibland med !

Nehe nu skriker Wilda så det är nog dags för mat :) !

puss 

Av Hanna andersson - 11 september 2012 20:48

Har varit en  liten far och fläng dag , hälsat på Wildas farmor och faster =) .. Sen var vi och kollade på ett sjukt fint hus ! Skulle verligen kunna tänka mig att bo där ! Efter hus kollen åkte vi till Wildas mormor och hälsade på en stund me :)  blev inte så länge för klockan rann iväg och lill stina skulle badas och matas .. Vilket hon har gjort nu så för tillfället sover hon i våran säng ..Ligger nerbäddad i mammas och pappa duntäcke nybadad och go   .. Bara det bästa för min skatt ! Själv ska jag gosa ner mig i soffan med min älskade prins efter lite god mat som han just nu står och lagar ! Underbar sambo man har ! Disken är fixad och krubbet är på ingång !! Ååh mina tankar kretsar kring huset för fulla muggar nu .. Skulle vara sjukt skönt att få flytta .. Eftersom vi för tillfället inte bor på så många kvm .. Och detta huset vi var och kollade på ida ligger på 115 kvm .. MED POOL på uteplatsen som består av 80kvm altan ;) .. Riktigt lyx boende .. Det är ju en funkis villa som blev färdig byggd 2011 .. Så håller mina tummar stenhårt att vi får hyra ! :) Nehe nu är krubbet färdigt så dags för mig att äta sen mysa ner sig med en bra film .. Ha en bra kväll !


Puss 

Av Hanna andersson - 11 september 2012 07:55

Har fått sova sjukt mycket inatt för Wilda ! Hon somnade runt 10 igår :D  , så jag och Jimi planerade att kolla på en film i lung och ro:P .. Haha men icke för runt 11 sitter vi och nästan halv sover i soffan^^ så typiskt när Wilda för första gången på ett bra tag somnar tidigt .. Idag händer inte så mycket , förutom att vi ska åka på en hus visning klockan 6  :D , jätte fin hus är det ! Det är topp modernt , nybyggt 2011 :) med pool och så :D ! 

Men nu ska ja passa på att hänga tvätten & diska för far och dotter ligger och sover som små grisar ..   



Puss

Av Hanna andersson - 10 september 2012 19:16

Ja den började bra fakiskt .. Jag , Jimi , Janni och Mitte och Wilda så klart bestämde oss för att åka och fiska :) , så vi  gjorde iordning 2 termosar med kaffi och packade in oss i bilen .. Jimi gjorde iordning spöna när vi kom fram och så började vi  kasta lite .. Drack lite kaffi och tjatade skit .. Sen skulle vi fortsätta med fisket .. Då går den ena rullen sönder så vi har bara 1 spö .. Och då ska Jimi kasta ut och då ryker linan :/ !!! Så slutade med att vi inte hade några spön alls . Så vi fick snällt sluta fiska ;P .. Fick bli ett par koppar kaffi och lite tjöt istället innan vi begav oss hem .. Ska bli kul när lill skruttan blir äldre och kan fiska själv :D ! Nu ligger hon och myser bland en massa filtar i sin baby sitter ..Eller aa hon sover visst ser jag nu :) .. Måste ju ta hemskt mycket på krafterna att ligga nerbäddad i en varm och mysig vagn och sova på sina fisketurer ;) .. Lill skruttan ska bada sen när hon vaknat och försöka komma i säng i skaplig tid så det inte blir runt långt efter midnatt igen .. Skulle sitta skönt att få somna lite tidigare än 3 på nätterna :P .. Nehe nu ska jag passa på och hoppa in i duschen medans hon sover ! 



Puss !  

Av Hanna andersson - 10 september 2012 09:13

Jaha lite senare än vanligt fick man ju sova iaf ;) .. Hade ett litet frö som total vägrade att sova inatt .. Tror hon somnade vid halv 3 kanske ? .. Men men livet har sina goda stunder.. Nu ska det hängas tvätt och drickas kaffi .. Sen blir det ner te svärmor för Jimpa måste fixa ngt med bromsen :P .. Uppdaterar lite senare sen =) Poss !

Av Hanna andersson - 9 september 2012 23:53

Jaha första inlägget man skriver nu då :) !

Denna bloggen har jag startat för min dotters skull .. Visst lite för mig själv med , alltid skönt att kunna skriva av sig.

Min lilla tös föddes 12-07-29 , och det var den bästa dag jag någonsin upplevt! Har alltid sagt att jag aldrig skulle ha barn men när man ändrar sitt liv och träffar sin själsfrände blir det barn :P .. Ne men allt kändes så himla rätt så varför tveka ? Och nu finns min lilla tös här med mig dag och natt och det är helt underbart ! Finns inte en sekund då jag ångrar att hon kom till, har kämpat med så mycket skit i mitt liv och genom att klara mig igenom det fick jag Wilda och världens finaste prins min sambo Jimi! 





Idag har varit en slappar söndag , varit och hälsat på Roger & Yvonne , tog en kaffi och tjatade lite skit..

Sen hem och käkade lite mat sen mös familjen ner sig i sängen och somnade :P .. Och sen blev det en liten påhälsning hos Wildas faster :) .. Haha hennes faster "Janni" är hel tokig i Wilda <3 .. Nehe nu tickar klockan på och jag måste komma underfund med varför våran lilla dotter absolut inte vill sova ? Så godnatt och sov gott Puss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En ung mamma som har fullt upp med sitt lilla busfrö Wilda på dagarna !!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards